آموزشگاه زبان ایده‌آل برای کودکان

آموزش زبان در خردسالی و کودکی

بسیاری از ما دارای این تجربه هستیم که وقتی یادگیری یک زبان را از کودکی آغاز می‌کنیم، ادامه دادن یادگیری آن در بزرگسالی به‌آسانی انجام می‌شود. بسیاری از مشاوران آموزشی و محققان نیز معتقد هستند؛ بهترین زمان برای یادگیری زبان دوم، سنین کودکی و خردسالی است. زیرا در این سنین، مغز در حال رشد و تکامل است و با شیوه و محتوای آموزشی به‌راحتی هماهنگ می‌شود. در این مطلب با زبان‌های مناسب یادگیری برای کودکان و ویژگی‌های آموزشگاه مناسب برای آن‌ها آشنا می‌شویم.

آموزش زبان برای خردسالان

مزایای یادگیری زبان دوم برای کودکان

مغز کودکان به دلیل قرارگرفتن در سن رشد، دارای بالاترین میزان انعطاف‌پذیری برای یادگیری زبان‌های خارجی است. از سوی دیگر یادگیری یک زبان جدید در این سن باعث افزایش ظرفیت در حافظه کوتاه‌مدت و بلند مدت می‌شود. از دیگر مزایای یادگیری زبان‌های خارجی در کودکی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بهبود تمرکز و افزایش دقت
  • توانایی انجام چندین کار به‌طور همزمان
  • رشد مناسب مغز
  • بهبود وضعیت تحصیلی
  • افزایش اعتماد به نفس در کودکان
  • افزایش مهارت‌های ارتباطی در کودکی و بزرگسالی
  • ایجاد زمینه‌ای مناسب برای موفقیت‌های کاری و تحصیلی در آینده

کدام زبان‌ها برای آموزش به کودکان مناسب است؟

یکی از دغدغه‌های والدین برای کودکان خود این است که کدام زبان خارجی را برای آموزش به آن‌ها پیشنهاد کنند. در واقع تنوع زبان‌ها و دوره‌های زبان نیز می‌تواند پروسه انتخاب آن‌ها را دشوار و پراسترس کند. در ادامه با برخی از بهترین زبان‌های مناسب آموزش به کودکان آشنا می‌شویم.

آموزش زبان برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

زبان انگلیسی اولین زبان رسمی دنیا است و کتاب‌ها و مقالات علمی که به این زبان نوشته و منتشر می‌شوند، بیشترین تعداد را دارند. شرکت در دوره زبان انگلیسی کودکان باعث می‌شود، آن‌ها بتوانند در آینده در کار و تحصیل، موفقیت‌های بیشتری داشته باشند. همچنین دانستن این زبان باعث تسهیل در گردشگری، مهاجرت و انجام معاملات با شرکت‌های خارجی در آینده می‌شود.

آموزش زبان آلمانی برای کودکان

زبان آلمانی یکی از پرکاربردترین زبان‌های اروپایی است که در کشورهایی مانند: بلژیک، استرالیا، سوئیس، آلمان و لوکزامبورگ به‌عنوان زبان مادری و در کشورهای: هلند، مجارستان و ایتالیا به‌عنوان یکی از زبان‌های پرکاربرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. زبان آلمانی زبان اندیشه، فلسفه و شعر است و باعث می‌شود کودکان بتوانند در علوم مختلف پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

آموزش زبان فرانسه برای کودکان

در دنیا حدود ۳۰۰ میلیون نفر به زبان فرانسوی تکلم می‌کنند. یادگیری این زبان در کودکی آسان است و آموختن آن باعث می‌شود فراگیران بتوانند در آینده به‌راحتی و بدون مشکل در ارتباط کلامی به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کنند. فرانسه زبان اول ادبیات در دنیا به‌شمار می‌رود و به روحیه کودکان شما طراوت می‌بخشد. یادگیری این زبان همچنین موقعیت‌های شغلی بسیاری برای فراگیران آن فراهم می‌کند.

آموزش زبان ترکی استانبولی برای کودکان

ترکی استانبولی یکی از پرکاربردترین زبان‌ها برای ایرانیان است. جالب است بدانید از این زبان نه فقط در ترکیه بلکه در کشورهای عراق، یونان، بلغارستان، قفقاز، کوزوو، مقدونیه، بالکان و آلبانی نیز استفاده می‌شود. زبان ترکی استانبولی موقعیت‌های مهاجرتی، تحصیلی و شغلی بسیاری را برای فرزندان شما در کشور دوست و همسایه ما، ترکیه فراهم می‌کند.

ویژگی‌های آموزشگاه زبان مناسب برای کودکان

کودکان روحیه‌ای حساس نسبت به بزرگسالان دارند و چیزی را می‌آموزند که بتواند توجه آن‌ها را جلب کند. بنابراین روش آموزش و ابزارهای واسطه آموزش در یادگیری کودکان، بسیار موثر است. از سوی دیگر برای ارتقای ویژگی‌های آموزش به کودکان، فضای آموزشی آنان را باید فضایی شاد و مفرح قرار دهیم. در ادامه با ویژگی‌های یک آموزشگاه ایده‌آل برای کودکان آشنا می‌شویم.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

مدرسان حرفه‌ای

کودکان به معلمان خود بسیار اهمیت می‌دهند و در صورتی که آن‌ها افرادی با محبت و دلسوز باشند، تا پایان عمر، آن‌ها را از یاد نمی‌برند. معلمان زبان کودکان باید به دانش روانشناسی مسلط باشند و بتوانند ارتباطی قوی با نوآموزان زبان برقرار کنند. این معلمان همچنین باید سابقه‌ای قابل قبول از نظر تدریس و کار با کودکان داشته باشند.

منابع آموزشی معتبر

منابع و محتوای آموزش زبان به کودکان و بزرگسالان تا حد زیادی با هم متفاوت است. در منابع آموزشی کودکان تلاش می‌شود، آموزش با ویژگی‌های جذابیت، مفرح بودن، و داشتن تصاویر رنگی و شاد، تلطیف شود. از سوی دیگر این منابع باید برای سنین مختلف از خردسالی، کودکی و نوجوانی دسته‌بندی و تنظیم شده باشد.

فضای آموزشی مطلوب

ویژگی‌های فضای آموزشی در میزان یادگیری کودکان تاثیرگذار است. یک آموزشگاه زبان مطلوب برای خردسالان کودکان، آموزشگاهی است که فضای آموزشی مجزا و مجهزی برای برای آن‌ها داشته باشد. در این فضا همچنین باید انواع وسایل کمک آموزشی متناسب با سن و هوش کودکان وجود داشته باشد، تا آن‌ها بتوانند ضمن بازی و تفریح، زبان بیاموزند. این وسایل همچنین باید به‌طور کامل برای کودکان، بی‌خطر و ایمن باشند.

متد آموزشی مناسب کودک

روش‌ها، تکنیک‌ها و متدهای آموزش زبان به کودکان بسیار متنوع هستند. هرکدام از این روش‌ها دارای نقاط قوتی هستند که آن‌ها را از دیگر روش‌ها مجزا می‌کند. آموزشگاه زبان مطلوب، آموزشگاهی است که بتواند یکی از معتبرترین، تاییدشده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های آموزش زبان به کودکان را انتخاب و اجرایی کند. برخی از ویژگی‌های بهترین متدهای آموزش زبان به کودکان عبارتند از:

  • آموزش از طریق بازی: بازی‌ها را می‌توان بهترین واسطه‌های آموزش به کودکان دانست. کودکان با استفاده از بازی‌ها بسیار بیشتر و زودتر می‌آموزند و آموخته‌های آن‌ها در خلال بازی، تا مدت‌زمانی طولانی در حافظه آن‌ها باقی می‌ماند.
  • انعطاف‌پذیری: یک متد آموزشی مطلوب، متدی است که قابلیت هماهنگی با شرایط مختلف و ویژگی‌های فردی نوآموزان زبان را داشته باشد.
  • آموزش از طریق هنرها: کودکان به هنرهای گوناگون، از جمله: موسیقی، نقاشی و هنرهای تجسمی علاقه بسیاری دارند و از این هنرها می‌توان به‌عنوان واسطه آموزش زبان استفاده کرد.
  • خلاقیت: تناسب بین آموزش‌ها، سن و هوش کودک، تجربه آموزشی مربیان و مفرح بودن محتوا و محیط آموزشی منجر به افزایش توانایی خلاقیت در کودکان می‌شود.

 

بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران

نزدیکی آموزشگاه زبان به محل زندگی یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها برای آموزش زبان به فرزندان خود است. آموزشگاه زبان پردیسان با ۹ شعبه فعال و سابقه آموزشی بالا در شهر تهران، این دغدغه را برای شما برطرف ساخته است.

آموزش زبان انگلیسی برای خردسالان

آموزشگاه زبان پردیسان دارای دوره‌های آموزشی گوناگون در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ترکی استانبولی است. این آموزشگاه همچنین با برگزاری دوره‌های متنوع آموزش زبان، ویژه خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان توانسته است، خدمات مدرن آموزشی را به زبان‌آموزان ارائه دهد.

آموزشگاه پردیسان را می‌توانید یک آموزشگاه زبان ایده‌آل برای کودکان در تهران بدانید. برگزاری کلاس خصوصی زبان کودکان و امکان بهره‌گیری از خدمات آموزشی آنلاین از دیگر امکانات این موسسه آموزش زبان‌های خارجی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *