دپارتمان مادر و کودک

امروزه والدین کم و بیش با کارگاه های مادرو کودک و تاثیرات مثبت آن آشنایی دارند.
ما در اینجا قصد داریم شما را با اهداف و روند کلی در کارگاه های مادرو کودک بیشتر آشنا کنیم.
مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودک: کودک امروز به دلیل زندگی صنعتی، مشغله زیاد والدین و همچنین تک فرزندی یا کم شدن تعداد همسالان در محیط خانواده و دوستان معمولا فقط با پدر و مادر خود در ارتباط است و این امر باعث شده که کودک در ارتباط با همسالان خود دچار ضعف باشد.ما در کارگاه ها با قرار دادن کودک در گروه همسالان خود به تقویت مهارت های ارتباطی و اجتماعی وی می پردازیم.
یکی از اهداف این کارگاه آشنایی و تجربه کودک با محیط بیرون از خانه و خانواده با کودکان همسال خود به همراه فرد امن وی و همچنین کم شدن وابستگی کودک به والدین می باشد.
پیشگیری از اختلالات یادگیری: با توجه به آمار اعلام شده از هر ۵ کودک ایرانی، ۱ کودک دچار اختلالات یادگیری است که معمولا با شروع مدرسه تشخیص داده می شود.
یکی دیگر از اهداف اصلی ما در کارگاه های مادر و کودک پیشگیری از اختلالات یادگیری است.
بر همین مبنا طرح درس های کارگاه های مادر و کودک را برای پیشگیری اختلالات یادگیری و متناسب با نیازها در سن رشدی کودک طراحی کرده ایم.
بازی ها وفعالیت ما جهت تقویت مهارت هایی همانند:مهارت های ریز و درشت دست،هماهنگی چشم و دست،هماهنگی گوش و بدن،هماهنگی دو نیمکره مغز،بالا بردن توجه و تمرکز کودک،تقویت مهارت های دست ورزی،پرورش خلاقیت در کودک، تقویت مهارت های گفتاری،شناخت مفاهیم اولیه،شناخت احساسات و….. می باشد.
مهارت های حرکتی: به دلیل زندگی آپارتمانی و کم شدن سطح فعالیت کودک،کودکان ما با ضعف در مهارت های حرکتی روبرو هستند.با انجام دادن فعالیت های حرکتی متناسب با سن کودک زیر نظر روانشناسان و متخصصان در این زمینه به تقویت و بررسی این مهارت ها میپردازیم.
مهارت های زندگی: مهارت های زندگی جز دسته از مهارت هایی هستند که در محیط اجتماعی آموخته می شوند.مهارت هایی مانند: نه گفتن،معذرت خواهی کردن،رعایت نوبت،صبر،همکاری،دوستیابی و..‌..در مواجه با همسالان در این کارگاه ها می آموزند‌.
در دپارتمان مادر و کودک مجموعه نارنج ما با روانشناسان و مربیان و متخصصان با تجربه در این زمینه همکاری کرده و سعی داریم تجربیات مفید و خاطرات خوشی را برای شما عزیزان و کودکان دلبندمان به ارمغان بیاوریم.

کلاسهای مادر و کودک در مهد کودک و پیش دبستانی نارنج پذیرای کودکان ۶ ماه تا ۳ سال ، تا در کنار یکدیگر با خلق تجربیات جدید برای کودکان مهارت های حرکتی، اجتماعی، دست ورزی، شناختی و … را در کودکان تقویت کنیم .

لطفا جهت شرکت در کلاسهای مادر و کودک نارنج با ما تماس بگیرید :

۰۲۱-۲۶۷۴۴۳۱۶